Noorderbegraafplaats

De Noorderbegraafplaats is een stijlvolle en ruimtelijke begraafplaats. Bij het betreden van deze locatie loopt u langs de Berlagevijver, door de ingang. De monumentale lanen met bomenrijen begeleiden u vanaf het open centrale veld naar de verschillende, in kleine opgedeelde, velden. De kleine grafvelden worden omlijst door groene hagen en opgaande beplanting. Vanuit de aula kijkt u uit over de groene kern van de begraafplaats. De straatkant is vanuit de aula onzichtbaar.

De door Dudok ontworpen begraafplaats is volledig gerestaureerd in 1996-1997.

.

Katholieke grafvelden

Op de Noorderbegraafplaats is het mogelijk om begraven te worden volgens uw eigen traditie. Wij bieden een rooms-katholieke begraafplaats en een oud-katholieke begraafplaats.

Islamitisch grafveld

Op de Noorderbegraafplaats kunt u de overledenen volgens de eigen traditie begraven. De graven op het islamitische grafveld zijn zodanig geplaatst dat de overledenen met het hoofd richting Mekka liggen.

Kindergraven

Er is een speciale plek gemaakt voor kindergraven. Een mooie rustplaats voor uw kind is minstens zo belangrijk als het afscheid. Om deze reden bieden wij een lieflijke plek waar kindergraven bij elkaar liggen. Op deze manier bieden wij u een intieme plek om troost te zoeken en in uw eigen tempo te kunnen rouwen.

Oorlogsgraven

Zowel op de begraafplaats Bosdrift als op de Noorderbegraafplaats zijn er historische oorlogsgraven.

Voor inhoudelijke informatie over een begrafenis klik hier

Heeft u vragen?

Voor vragen over onze dienstverlening kunt u rechtstreeks telefonisch contact met ons opnemen. U kunt ook via e-mail of via ons contactformulier reageren.

Wij zijn 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar. Kantoortijden 8.30 – 16.30 uur.

Bel 035 621 09 60
Contactformulier