Lezing van Eric Boers op 10 november op de Bosdrift

Een van onze thema’s is om de dood bespreekbaar te maken bij leven.
Daarom organiseren wij op zondag 10 november 2024 van 15.00 tot 17.00 uur op onze zolder van locatie Bosdrift, Bosdrift 12 te Hilversum een lezing over rouw en verlies met als spreker Eric Boers. Eric neemt ons mee op zijn diepgaande reis van rouw, verlies en uiteindelijk innerlijke vrede, na het verlies van zijn twee kinderen.

Eric Boers, 51 jaar oud, heeft een diepgaande reis van rouw, verlies en uiteindelijk innerlijke vrede doorgemaakt. Elf en dertien jaar geleden verloor hij zijn twee kinderen aan kanker, een tragedie die zijn leven ingrijpend veranderde. In de daaropvolgende jaren werd hij opnieuw geconfronteerd met groot verlies, waaronder het overlijden van zijn vader en een van zijn beste vrienden, eveneens aan kanker. Deze opeenvolgende verliezen brachten hem op het randje van absolute zinloosheid.

Desondanks vond hij een weg naar betekenis en vervulling. Door intensieve zelfreflectie, het volgen van trainingen, en het lezen van spirituele literatuur ontdekte hij dat liefde de essentie van het leven is, hoewel zijn eigen ego vaak in de weg stond. Naast zijn werk als sales manager in de Business to Business sector, haalt Eric nu zijn grootste voldoening uit het geven van lezingen, schrijven, vrijwilligerswerk, en het voeren van diepgaande gesprekken met mensen die worstelen met levensvragen.

Over de lezing:
In deze lezing deelt Eric zijn persoonlijke geloofsovertuiging die hij heeft gevormd door jaren van innerlijke zoektocht en verwerking van intens verlies. Hij zal zijn inzichten en ervaringen delen die hem hebben geholpen om zin en doel te vinden in een leven dat gekenmerkt werd door zware verliezen. Door zijn verhaal hoopt hij anderen te inspireren om hun eigen geloofsovertuiging te vormen, een die hen kracht en richting kan geven. De lezing biedt een ruimte voor reflectie en nodigt de toehoorders uit om na te denken over de kernwaarden die voor hen betekenisvol zijn, en hoe ze deze kunnen integreren in hun eigen leven.

Gezien het feit dat wij slechts 60 plekken hebben, wil ik u vragen zich aan te melden voor deze lezing via aanmelden@uitvaartstichtinghilversum.nl o.v.v. lezing 10 november 2024
Na afloop is er gelegenheid tot napraten met Eric Boers en met elkaar, over dit thema. Dit alles onder het genot van een hapje en een drankje.

De entreeprijs is gratis. Mocht u toch iets willen achterlaten, dan kunt u een bijdrage in ons ‘spaarvarken’ doneren.